1
Störningar

Störningar

1
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Lättare att sortera sopor

Det ska bli enklare att slänga sopor och skräp
på Kils återvinningscentral (ÅVC).
Återvinningscentralen är det
som förr kallades för sop-tippen.

Det kommer att bli mer plats
och fler ställen för olika sorters sopor.
Du kan till exempel kasta gamla skor på ett ställe
och gamla böcker på ett annat.

Nu brukar de sakerna kastas i sopsäckar
och eldas upp.

Leif Östlind som är vd för Kils ÅVC
berättar att de vill återvinna mer skräp
istället för att elda upp det.

Det är bättre för miljön
och kostar mindre pengar.

Kils ÅVC ska också bli mer digital.
Det ska bli TV-skärmar
som visar hur man ska slänga skräpet.

Det ska också bli en app till telefonen
som går att använda
när man ska komma in på området.
Då kan man åka dit
på kvällen och helgen
även om det är stängt.

Det kan vara rörigt på området
nu när det byggs om.
Om du behöver hjälp
kan du fråga någon som jobbar där.

Här kan du se en liten film
om det som ska hända på Kils ÅVC:
Kils återvinningscentral moderniseras