2
Pågående arb.

Pågående arbeten

2
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Nilsby satsade på klubbstugan

Fagerås och Högboda fick pengar
av kommunen för att utveckla sin bygd.
Det har Nilsby också fått.
Där har pengarna gått till
att göra fint i klubbstugan Nikkebo.

Man står och tittar på bilder i en klubblokal

Klubblokalen har blivit en bra och mondern mötesplats.

Nilsby har fått en halv miljon kronor
av kommunen.
De har också sökt andra bidrag
och fått ungefär lika mycket pengar till.

– Det hade vi inte kunnat göra
utan pengarna från kommunen,
säger Jan-Erik Jansson.
Han är med i en grupp
som människorna i Nilsby startade
när de fick pengarna.

Hockeyrink och stuga med utegym framför

Stugan har rustats upp, hockeyrinken har fått ny sarg, ett avbytarbås och nya målburar.

Man vid hockeyrink

Jan-Erik Jansson är nöjd över hur bra allt har blivit.

Det här har Nilsbyborna
gjort med pengarna:

Inne
* Målat och gjort fint i klubbstugan
* Skaffat nytt larm och lås
* Ordnat bredband via fiber
* Skaffat projektor och duk
* Gjort nytt avlopp
* Gjort ett finare omklädningsrum
med ny toalett i källaren

Ute
* Köpt ny sarg till hockeyrinken
* Byggt ett avbytarbås
* Skaffat nät och stolpar för tennis
* Gjort en ny boulebana
med sittplats och bord bredvid
* Gjort en ny grillplats
* Köpt och satt upp ett utegym
* Röjt en bana i skogen
och gjort sittplatser
på tre ställen med fin utsikt.

Man syns i spegelbild

Omklädningsrummet i källaren har fräschats upp och fått ny toalett.

Utegym utanför stuga

Det nya fina utegymmet.

 

Hockeyrink, avbytarbås och utegym
Efter många arbetstimmar står det mesta klart nu.

Många ortsbor har hjälpt till
med att snickra och bygga allt.
Nu är klubbstugan
en modern mötesplats
där alla som vill
kan träffas och idrotta.

Snart är allt färdigt.
Då ska det bli invigningsfest.