Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Nu inför vi e-fakturor inom fler verksamheter

Arkivmaterial

Fler kommunala verksamheter
erbjuder e-faktura.
Det är tryggare för dig
och bättre för miljön.

Redan nu kan du få
e-fakturor från
Kils Avfallshantering.
Från och med mitten av oktober
gäller det också fakturor
för till exempel barn-
och äldreomsorg i Kils kommun.
Du kan anmäla dig
hos din bank redan nu.

Om du redan har e-faktura
från Kils Avfallshantering
får du alla fakturor från Kils kommun
som e-fakturor
utan att behöva göra något mer.

E-fakturor är tryggare
för dig - du kan inte tappa bort dem
och du har dem alltid med dig
i din dator eller telefon.
Det är enklare att betala
- alla uppgifter finns inlagda
och du behöver bara godkänna.

E-fakturor är också
bättre för miljön.

Gör så här:

1. Gå in på din internetbank.
2. Välj e-faktura och anslut leverantör.
3. Skriv in Kils kommun,
följ länken och fyll i uppgifterna.
4. Från och med nu talar banken om när du har fått en ny faktura.
5. Gå in och godkänn (belopp, OCR och allt annat är redan ifyllt).

Andra sätt att betala

Kils kommun har också
den digitala brevlådan Kivra.
Om du också har det
kommer fakturan dit.

Om du inte gör något alls
skickar vi ut faktura på papper som vanligt.

Mer information

Du kan läsa mer om våra e-fakturor
på kil.se/e-faktura

Vill du veta mer om Kivra?
Du hittar information
om hur det fungerar
och hur du ansluter dig på kivra.com