0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
2
Pågående arb.

Pågående arbeten

2
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Ny start på led med mer utsikt över Fryken

Kils kommun har ändrat starten
på Frykenleden, från Frykstastugan
fram till gamla banvallen
i höjd med ridhuset.

Det var Kils OK
som kom med förslaget.

Den nya sträckan
följer först stigen
till Fryken-utsikten
ovanför slalombacken.
Nu är det mer utsikt
över Fryken.

Man med fyrhjuling

Ulf Sälgeback, skogsansvarig i Kils kommun, vid leden.

Sträckan är markerad med trästolpar
med orange färg på toppen
och blåvit bricka med symbolen
för vandringsled (vandrare med ryggsäck).
Svartvita pilar med texten Frykenleden
står på olika platser.

Se aktuell karta över den nya sträckningen

Se karta där förändringen är markerad
(Den nya sträckan i orange och den gamla i rött)

Kartorna har gjorts av Kils Orienteringsklubb.

Fler tips på vandringsleder i Kil.