3
Störningar

Störningar

3
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Nya torget är invigt

Det var festligt i Kil
när nya torget invigdes
under skyltsöndagen.

Bygget har pågått sedan i våras
och nu är torgytorna klara.
Trots ett kyligt vinterregn
var det många som kom för att fira.

- Vi ville skapa öppna ytor,
ett ljust och välkomnande centrum.
Vi vill ha ett stort och öppet torg
vid biblioteket. Då kan vi använda det
till många olika saker, sa Rita Gunnarsson.
Hon är ordförande i Kilsbostäder
och kommunfullmäktige.

Tack till alla som bidrog
till feststämningen
under torginvigningen!

Film från invigningen

Bilder från invigningen

Sigrid Bernsen och dansare uppträder

Sigrid Bernson deltog med sina dansare.

Tomten med ett barn i knät

Tomten var förstås på plats och delade ut reflexer till alla barn.

En man och en kvinna på scenen

Projektingenjör Björn Ahlstedt och Rita Gunnarsson, ordförande i Kilsbostäder och kommunfullmäktige.

Pepparkakshus i biblioteket, tre personer i bakgrunden

Martin Gustafsson (Stenteknik), Marcus Jonasson (Markservice i Värmland) och Alexandra Larson var jury i tävlingen om det finaste pepparkakshuset.

Barn i tomtekläder dansar på torget

Dans med elever från kulturskolan.

Ponnyer med tomteluva på Gröna torget

Ponnyridningen på Gröna torget lockade många barn.

Kvinnor vid ett bord med böcker

Skolkökskock Kia Gunnarsson och kostchef Agneta Hedlund visade upp den nya boken Nära mat till många gäster, som Kia är en av medförfattarna till.

Band spelar på scenen

Det lokala bandet U name it imponerade på publiken.

Bove och Bova på scenen

Bova och Bove fixade dans runt granen och startade raketen inför invigningen.

Dans runt granen

Julklädda barn, gran i bakgrunden

Trollkarl med rep

Trolleritrick från scenen.

Människor runt ett av konstverken, ett barn sitter på konstverket

Det nya konstverket uppskattas, inte minst av barnen.

Människor tittar på pepparkakshus

Publiken kunde också rösta på de tio pepparkakshusen.

Eldkonstnär underhåller

Eldkonstnären var ett spännande inslag under invigningen.

Pepparkaksslott

Frederike Traulsens magnifika slott blev det vinnande bidraget enligt både juryn och publiken.

Pepparkaksfyr

Den fina fyren kom på andra plats. "Vägledning" kallar familjen Delvert sitt verk.

Pepparkaksrink

På tredjeplats hamnade den fina rinken som BKI Sunnanå P-09 har gjort.

Juryn, speaker och två barn på scenen

Syskonen Delvert blev överraskade och glada över andraplaceringen.

Juryn, speaker och två barn på scenen

BKI Sunnanå tar tacksamt emot tredjepriset.

Sigrid Bernsen skriver autografer

Kön ringlade sig lång i biblioteket när Sigrid Bernson skrev autografer efter spelningen.