Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Nytt besök hos företag

Arkivmaterial

Tre anställda hos Kils automatsvarvning i full produktion

Den 3 mars var det dags
för företagsfredag igen.
Vi besökte Wenmec
och Kils automatsvarvning.

Båda säljer varor
till stora delar
av världen.

Kils automatsvarvning
startade 1963.
Där jobbar 24 personer.

De gör stänger och rör
till många produkter.

Wenmec är Kils största företag.
Wenmec har 120 anställda
och startade 1983.
De gör varor för
bland annat gruvarbete,
till skogsmaskiner och försvaret.

Bo Thunberg -näringslivschef, Georg Forsberg (C) – kommunalråd, Torbjörn Nilsson – rektor Komvux och Joakim Wändel – VD på Kils automatsvarvning.

 

Bo Thunberg, Henrik Törnkvist - VD Wenmec, Torbjörn Nilsson, Georg Forsberg, Jan-Olov Ragnarsson – kommunchef.

Text och foton: Roger Kvarnlöv