Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Poliskontor på hjul testas i Kil

Två poliser står vid polismärkt husbil

Polisen ska ha ett kontor på hjul i Kil.
Kontoret finns i en ombyggd husbil.
I den kan de åka runt till flera kommuner
och träffa människor som bor där.

Två poliser kommer att finnas i Kil
på torsdagar mellan klockan 13 och 15.
Kontoret finns på torget vid biblioteket.

Första gången de kommer hit är den 30 september.

Du kan träffa dem, göra anmälan eller lämna tips.

– Om det inte kommer så många till oss
kan vi gå omkring i området och träffa människor,
säger Anders Stridsberg som är kommunpolis.

Försöket med poliskontor på hjul
håller på till mars nästa år.

Forshaga, Grums och Hammarö
får också samma lösning.

Bild 1: Kommunpoliserna Anders von Wachenfeldt
och Anders Stridsberg framför det mobila poliskontoret.
Foto: Polisen

Polismärkt husbil

En specialbyggd husbil ska användas som mobilt kontor.
Foto: Polisen