Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Om besök på särskilt boende från och med 22 mars

Äldre man sitter i soffa och håller händerna på en käpp. Han ler och tittar snett åt höger.

De flesta av kunderna på våra boenden
har nu fått sitt vaccin mot covid-19.
Det betyder att vi från och med den 22 mars
ändrar våra rutiner för besök.

Vi följer folkhälsomyndighetens
rekommendationer.

Det här gäller för Sannerud, Karlslund och Åkerbo

För de som har fått allt sitt vaccin

De av våra kunder som är klara med vaccinering
(och det har gått två veckor efter sista vaccindosen)
kan ta emot besök i sin lägenhet
om du följer dessa rekommendationer:

- Du är helt frisk och ingen
i ditt hushåll är smittad av covid-19

- Du tvättar eller spritar händerna innan besöket.

- Maximalt två besökare kan vara med
för att vi ska kunna hålla avstånd.

- Besökare ska inte vara i gemensamma kök,
förråd eller allmänna utrymmen.

- Kontakta boendet för att boka besöket.

Ännu ej fullt vaccinerade kunder

De av våra kunder som inte är fullt vaccinerade
(eller om det gått mindre än två veckor efter sista dosen)
kan ta emot besök i besöksrummet
om du följer dessa rekommendationer.

- Du har ringt och förbokat besökstid
via besöksvärd 0554-193 82 till och med 31 mars.
Efter 31 mars bokar du besökstid via ditt boende.

- Du är helt frisk och ingen
i ditt hushåll är smittad av covid-19

- Du tvättar eller spritar händerna innan besöket.

- Maximalt två besökare kan vara med
för att vi ska kunna hålla avstånd.

- Besökare ska inte vara i gemensamma kök,
förråd eller allmänna utrymmen.

Vi har skyddsutrustning som du kan använda.
Rutinerna kan ändras vid lokala utbrott.