Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

S och C fortsätter styra Kil

Arkivmaterial

Anders Johansson och Georg Forsberg på Gröna torget

Socialdemokraterna
och Centern i Kil
kommer att fortsätta
att styra i Kil
under åren 2019-2022.

Tillsammans har de
22 platser av 41
i kommunfullmäktige.

Anders Johansson (S)
blir kommunalråd på heltid.
Han kommer också att vara
ordförande i kommunstyrelsen.
Georg Forsberg (C)
blir kommunalråd på halvtid.

Nu ska partierna
bestämma vilka mål
de ska arbeta mot
under de kommande
fyra åren.

– Vi har sagt att vi vill
utveckla landsbygden,
och ha en bra skola
och bra omsorg för äldre,
säger Georg Forsberg.
Det är också viktigt
att satsa på företagen i Kil.

Anders tar över
efter Mikael Johansson
som kommer att sluta.
Anders har jobbat
som vägarbetare
och har ett stort
fackligt intresse.
Han har varit politiker
sedan 2006.