Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Så här röstade ni, Kilsbor

Arkivmaterial

I år röstade fler Kilsbor
än i valet 2014.
Då var det 84,5 procent
av de som får rösta.
I år var det drygt 87 procent.

Centerpartiet och Sverigedemokraterna
ökar mest i Kils kommun.
Socialdemokraterna
fick färre röster i år,
men har kvar
sina 14 mandat i kommunfullmäktige.

Fler mandat i fullmäktige

Efter valet 2018
kommer det att finnas 41 mandat (platser)
i Kils kommunfullmäktige.
Tidigare var det 35.

Så här många mandat
får de olika partierna
i nya kommunfullmäktige i Kil.

- Socialdemokraterna: 14

- Centerpartiet: 8 (+2) 

- Sverigedemokraterna: 7 (+4)

- Moderaterna: 6

- Liberalerna: 2 (+1)

- Vänsterpartiet: 2

- Miljöpartiet: 2

Allt om hur det gick i valet
hittar du på valmyndighetens hemsida.