Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Seniorer lärde sig om teknik

Arkivmaterial

Kvinna talar inför stort publik

Det har varit seniormässa
i Närhetens kyrka
Ungefär 300 seniorer
var där.

Det är tredje gången
som kommunen
ordnar mässan.

Maria Engström är enhetschef.
- Vi vill hjälpa till
att förlänga de goda åren, säger hon.

Den här gången
handlade det
om teknik
och hur den kan göra
vardagen enklare.

Till exempel om
hur man kan boka tid
på vårdcentralen
med dator.

Två kvinnor med en korg gjord i luffarslöjd med äpplen i

Annita Fast visar Sara Moberg luffarslöjd, gjord på PROs cirkelverksamhet.

Man sitter vid dator

Lennart Persson ansvarar för PRO Kils hemsida.

Porträttbild på Maria Engström

Enhetschef Maria Engström.

Tre människor varav en med rullator och en i rullstol

Resursenheten har servat Gunnar Branzells rullator.

Porträtt på två glada kvinnor

Sandra Lindqvist från hemtjänsten och Monica Andersson som är biståndshandläggare.