Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Dags att anmäla till simskola 2021

Barn badar i motljus

Nu kan du anmäla ditt barn
till simskolan i sommar.
Simskolan kommer att vara
vid Fryksta eller Klacksjön.
Simskolan är öppen för barn från fem år.

Det är Annika Svensson
från Svenska Livräddningssällskapet
som ordnar simskolan
på uppdrag av Kils kommun.

Det är simskola under tre perioder:

* Period 1: 14 juni-23 juni = 8 tillfällen (ej lördag, söndag)

* Period 2: 28 juni-7 juli = 8 tillfällen (ej lördag, söndag)

* Period 3: 12 juli-21 juli = 8 tillfällen (ej lördag, söndag)

Det finns olika grupper
beroende på vad eleven kan.

Anmälan öppnas 15 april.
Anmäl senast 15 maj.

Läs mer i broschyren om simskolan.

Broschyrer finns också att hämta på biblioteket.