Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Ska du bygga i sommar?

Arkivmaterial

Handskar, hammare, hus

Vi hjälper dig!
Boka tid hos oss.

På sommaren
är det många
som söker bygglov.

Det kan ta 4-10 veckor
för oss att ta hand
om ditt ärende.
Det är bra
att vara ute
i god tid.

Det är viktigt
att söka bygglov.
Det kan bli dyrt att börja bygga
utan startbesked.

Boka gärna tid
hos oss så kan vi
hjälpa dig
på bästa sätt.

Ring oss
via växeln: 0554-191 00
tisdag, onsdag och torsdag klockan 10-12.
Du kan också besöka oss
i samhälls-
byggnadshuset
på måndagar klockan 10-12
eller 13-15.

Mer information

Besök också gärna kil.se/bygga

Här hittar du Boverkets information om byggregler