3
Störningar

Störningar

3
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1

Viktig information

Från den 18 december gäller nya nationella förskrifter och allmänna råd i hela Sverige. Så påverkar det våra verksamheter.

Läs mer
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Svårt läge i hemtjänsten och vädjan till dig som är anhörig

Flera personer som har hemtjänst i Kil
har blivit smittade av corona.
En person har dött av sjukdomen.
Det är också flera som jobbar
inom hemtjänsten
som är smittade.

Vi förstår om du har frågor
men just nu hinner vi inte svara i telefonen.
Vi lägger all vår tid
på att försöka ta hand om våra kunder
och vår personal.
Vi måste försöka hindra
att fler blir smittade.

Läget i hemtjänsten just nu:

Det är ett väldigt jobbigt läge nu
när många är sjuka.
Vi har för lite personal eftersom många är sjuka.
Det gör att vi i vissa fall bara kan ge
den absolut viktigaste vården:
Mat, medicin och omvårdnad.

Vad gör vi nu?

Vi förstår att många är oroliga
och vi arbetar hårt för att få allt
att fungera så bra som möjligt.

Vi pratar ofta med Smittskydd i Värmland
och vi försöker ta reda på var smittan sprids.

Vi följer Smittskydd i Värmlands rutiner
till exempel har personalen visir och munskydd
vid när de är nära kunderna.

Vi försöker minska antalet
personer som träffar kunderna
och se till att de kunder som är smittade
träffar samma personal,
men vi ber om förståelse om läget blir mer akut.

Vädjan till dig som är anhörig

För att minska antalet kontakter
och risk för smitta behöver vi din hjälp.

Läget är mycket allvarligt
och vi ber dig att inte hälsa på
din anhörige under julhelgerna.

Vänta tills läget hos oss är lugnare.

Om smittan sprider sig ännu mer
kan det bli mycket svårt för många.

Vi förstår att det här känns svårt,
men just nu måste vi skydda kunder och personal.

Med din hjälp
hoppas vi kunna bromsa smittan. 

Tack för din förståelse!