Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Tipsa polisen – hindra brott

Arkivmaterial

Detaljbild på polis

Du kan hjälpa polisen
när det gäller att förebygga,
upptäcka och utreda brott.
Tips kan du lämna på telefonnummer 114 14.
Ring alltid 112 om det är en akut situation.

Lokalpolisområde Karlstad
har hand om kommunerna
Kil, Forshaga, Grums, Hammarö och Karlstad.
Anders Stridsberg är kommunpolis
i lokalpolisområdet.
Han och övriga poliser
tar gärna emot tips
om misstänkt brottslighet.Porträtt på Anders Stridsberg

– Polisen använder tips för att bekämpa brott.
Ofta är tips från medborgare viktiga
för att vi ska lösa brott.
Därför behöver vi din hjälp.
Du kan också tipsa oss om
otrygga platser i kommunen, säger han.

Ring och tipsa polisen på 114 14

Ring 114 14 för att tipsa polisen.
Du kommer först till ett automatiskt talsvar.
Använd ordet tips för att komma vidare.

Är det en akut situation ska du alltid ringa 112!

E-posta tips

Du kan också lämna tips via e-post.
Då använder du webbformuläret på polisens hemsida.

Vill du veta mer?
Du hittar mer information på polisens hemsida.