Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Tjursläpp

Arkivmaterial

En tjur av rasen Highland Cattle

Lördagen den 28 maj klockan 15.00
är det tjursläpp i Lövenstrands naturområde.

Det är tjurar av rasen Highland Cattle som ska beta.

De är duktiga på att röja bort sly.

Förr i tiden var det hagmark i Lövenstrand naturområde.

Vi vill att djuren ska hjälpa till att bereda marken.

Då kan det bli hagar här igen!

Välkommen

Vi bjuder på korv med bröd och festis.

Välkommen att titta på när tjurarna släpps,
klockan 15.00, lördagen den 28 maj.