2
Pågående arb.

Pågående arbeten

2
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Tobaksfria veckan - ett nej gör stor skillnad

Under vecka 47
pågår en vecka
för att göra människor
mer medvetna om tobak.
Förebyggargruppen i kommunen
vill bland annat tipsa föräldrar
om att det är viktigt att säga nej till tobak.

Tobak är nästan alltid
det första preparatet
som barn kommer i kontakt med.
Tonåringars hjärnor
är känsliga för nikotin
och ju tidigare man börjar
desto snabbare blir man beroende.

Forskning visar att
föräldrars åsikt om tobak
betyder mycket för
vad unga tycker om tobak och rökning.

Barn med föräldrar
som är tydliga med att de inte gillar tobak
röker och snusar mycket mindre än andra barn.

Vill du sluta röka eller snusa?

* Fimpaaa! är en app för dig som är ung och vill sluta röka. 

* Tjänsten Rökfri finns både på mobilen som app och på nätet.  

* Sluta Röka-linjen (gäller även om man vill sluta snusa) 020-84 00 00

* Kontakta din vårdcentral för att få stöd att sluta. Det kostar ingenting
inom Landstinget i Värmland. Mer information och kontaktuppgifter: 1177.se