Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Trygghet och livskvalitet på seniormässan

Arkivmaterial

Två glada besökare på seniormässan

Kils kommun ordnade seniormässa
i Närhetens kyrka för femte året i rad.
Mässan handlade om trygghet
och livskvalitet.

– Trygghet är viktigt för oss alla.
Vi vill ge Kils äldre
en dag med mycket kunskap
om hur man mår bra så länge som möjligt,
säger Katharina Johansson.
Hon är anhörigsamordnare
i Kils kommun
och var med och ordnade mässan.

Många besökte mässan
och fick föreläsningar
om allt från läkemedel
till kost och hälsa.

Kommunpolis Anders Johansson
berättade om IT-bedrägerier.
Det drabbar ofta äldre.

Riksbyggen presenterade
det nya trygghetsboendet i Kil.
Flera utställare
fanns på plats
och Kils dragspelsklubb spelade.

Karin Andersson och Elsie Fridén
var mycket nöjda med dagen.
– Det är så fantastiskt, de ordnar så mycket roligt här!

Resultat från Seniormässans tävling att gissa en pumpans vikt. Pumpan vägde 1229 gram.
Pristagarna kontaktas via telefon.

Bilder från seniormässan

Många nyfikna besökte mässan. Här föreläser överläkare Hanne Guro Lier Hauge.

Kostenheten bjöd på smoothies och aptitretare.

Sveriges seniorshop fanns sålde kläder. 

Dekan Izat, studiesamordnare på ABF, presenterade kursutbudet för 2019 och tipsade om möjligheten att starta egna studiecirklar.

Ann-Marie Karlsson och Christer Falkenström från Kils dragspelsklubb.

Man vid dator

Sune Molnberg hjälpte till med släktforskning.

En man och en äldre kvinna med rollator

Rollatorservice! Inga-Maja fick hjälp av sjukgymnasten Jimmy Lindberg.

Man mekar med rollator

Jimmys kollega Stefan Andersson servade rollatorer i långa rader.

Två kvinnor på varsin sida om utställningsbord

Det fanns gott om utställare att besöka under seniordagen.

Översta bilden: Karin Andersson och Elsie Fridén fikade och tittade runt bland utställarna.