Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Två vaccin till dig som har fyllt 80

Äldre par sitter på bänk, sedda bakifrån

Du som är 80 år eller äldre
kan få en tredje dos
vaccin mot covid-19
om du vill.

En tredje dos ges
för att du ska få bättre skydd mot covid-19.
Du kan få vaccin mot influensa
på samma gång.

Du som bor på ett särskilt boende
kan få vaccination via ditt boende.
Du som har insatser från hälso-
och sjukvården i kommunen
kan få det av din sjuksköterska.

Du behöver boka tid för vaccinationerna.

Vaccinationsmottagningar

Du bokar tid för båda vaccinationerna
på samma gång.
Välj den mottagning som passar dig bäst.
I Kil kan du vaccinera dig
i Närhetens kyrka, Långgatan 35-37.

Så här bokar du

* Boka genom att ringa 010-831 80 70.
  Du kan ringa under hela öppettiden 8–16.

* Du kan också boka tid genom att logga in
  på webbplatsen 1177.se med BankID
  eller Freja eID plus.
  Sök upp regional vaccinationsenhet.

  Det kommer också ett brev hem
  till alla som är 80 år eller äldre
  och som är folkbokförda i Värmland. 
  I brevet får du veta mer om erbjudandet.
  Där finns också två hälso-deklarationer
  för de båda vaccinationerna.
  Brevet ska skickas ut i slutet av vecka 42.

Mer information

Läs mer på 1177