2
Störningar

Störningar

2
0
Pågående arb.

Pågående arbeten

0
Inga pågående arbeten just nu
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Vaccinera dig mot influensa

Arkivmaterial

Kils vårdcentral
vaccinerar mot influensa
från och med den 19 november

Du behöver inte boka tid.
Du kan vaccinera dig dessa tider

Du ska ha på dig
en tröja med korta ärmar
för att det ska gå fortare.

Vaccinationen är gratis
om du tillhör en riskgrupp.
Annars får du en faktura.

Det är mest om du
är äldre (över 65 år)
eller hör till en riskgrupp
som du kan bli
allvarligt sjuk
av influensa.

Du som är under 65 år
hör till en riskgrupp
om du:

- har en kronisk hjärtsjukdom
- har en kronisk lungsjukdom som KOL eller astma
- har diabetes
- redan är sjuk
- har lever- eller njursvikt
- är mycket överviktig
- har en sjukdom som påverkar din andning och hostning

Om kommunens
sjuksköterska
brukar komma till dig
kan du bli vaccinerad hemma.

Ring till växeln
för att prata
med kommunens
sjuksköterska: 0554-191 00