Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Vaccinera dig mot influensa

Arkivmaterial

Flicka tar tempen på nalle

Kils vårdcentral
vaccinerar mot influensa
från och med den 5 november

Tider:
Måndag-onsdag klockan 8-11.
Den 13 och 27 november
kan du också gå dit klockan 16-18.

Vaccinationen är gratis
om du tillhör en riskgrupp.
Annars kostar det 250 kronor.

Du behöver inte boka tid.
Du kan gå till vilken
vårdcentral du vill.

Det är mest om du
är äldre (över 65 år)
eller hör till en riskgrupp
som du kan bli
allvarligt sjuk
av influensa.

Du som är under 65 år
hör till en riskgrupp
om du:

- har en kronisk hjärtsjukdom
- har en kronisk lungsjukdom som KOL eller astma
- har diabetes
- redan är sjuk
- har lever- eller njursvikt
- är mycket överviktig
- har en sjukdom som påverkar din andning och hostning

Om kommunens
sjuksköterska
brukar komma till dig
kan du bli vaccinerad hemma.

Ring till växeln
för att prata
med kommunens
sjuksköterska: 0554-191 00