0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1

Viktig information

Från den 18 december gäller nya nationella förskrifter och allmänna råd i hela Sverige. Så påverkar det våra verksamheter.

Läs mer
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Vaccinera dig mot influensa

Du som är äldre (över 65 år)
eller hör till en riskgrupp
kan bli allvarligt sjuk
av influensa.

I år när vi har corona
är det viktigare än vanligt
att du vaccinerar dig.
Det är både för din egen skull
och för personer i din närhet
som kan vara extra känsliga.

Vaccinera dig

Vårdcentralen i Kil
vaccinerar mot influensa
vissa dagar mellan
3 november och 10 december.
Läs mer på deras webbplats.

Du behöver inte boka tid.
Du kan gå till vilken
vårdcentral du vill.
Alla tider hittar du på den här sidan:
1177.se/influensavaccin

Riskgrupp

Du som är under 65 år
hör till en riskgrupp om du:

- har en hjärtsjukdom
- har en lungsjukdom
- har diabetes
- redan är sjuk
- har lever- eller njursvikt
- är mycket överviktig
- har en sjukdom som påverkar din andning
- är gravid
- är barn med flera funktionshinder.

Om kommunens
sjuksköterska
brukar komma till dig
kan du bli vaccinerad hemma.

Ring till växeln för att prata
med kommunens sjuksköterska: 0554-191 00