Vaccinera dig mot influensa
Du som är äldre (över 65 år)
eller hör till en riskgrupp
kan bli allvarligt sjuk
av influensa.
I år när vi har corona
är det viktigare än vanligt
att du vaccinerar dig.
Det är både för din egen skull
och för personer i din närhet
som kan vara extra känsliga.
Vaccinera dig
Vårdcentralen i Kil
vaccinerar mot influensa
vissa dagar mellan
3 november och 10 december.
Läs mer på deras webbplats.
Du behöver inte boka tid.
Du kan gå till vilken
vårdcentral du vill.
Alla tider hittar du på den här sidan:
1177.se/influensavaccin
Riskgrupp
Du som är under 65 år
hör till en riskgrupp om du:
- har en hjärtsjukdom
- har en lungsjukdom
- har diabetes
- redan är sjuk
- har lever- eller njursvikt
- är mycket överviktig
- har en sjukdom som påverkar din andning
- är gravid
- är barn med flera funktionshinder.
Om kommunens
sjuksköterska
brukar komma till dig
kan du bli vaccinerad hemma.
Ring till växeln för att prata
med kommunens sjuksköterska: 0554-191 00
Sidan uppdaterad: 2020-10-29