Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Vaccinera dig mot influensa

Arkivmaterial

Kvinna nyser i näsduk

Du som är äldre (över 65 år)
eller hör till en riskgrupp
kan bli allvarligt sjuk
av influensa.

I år när vi har corona
är det viktigare än vanligt
att du vaccinerar dig.
Det är både för din egen skull
och för personer i din närhet
som kan vara extra känsliga.

Vaccinera dig

Vårdcentralen i Kil
vaccinerar mot influensa
vissa dagar mellan
3 november och 10 december.
Läs mer på deras webbplats.

Du behöver inte boka tid.
Du kan gå till vilken
vårdcentral du vill.
Alla tider hittar du på den här sidan:
1177.se/influensavaccin

Riskgrupp

Du som är under 65 år
hör till en riskgrupp om du:

- har en hjärtsjukdom
- har en lungsjukdom
- har diabetes
- redan är sjuk
- har lever- eller njursvikt
- är mycket överviktig
- har en sjukdom som påverkar din andning
- är gravid
- är barn med flera funktionshinder.

Om kommunens
sjuksköterska
brukar komma till dig
kan du bli vaccinerad hemma.

Ring till växeln för att prata
med kommunens sjuksköterska: 0554-191 00