1
Störningar

Störningar

1
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Välkommen att söka pengar för studier

Du kan söka pengar (stipendium)
för att fortsätta studera
efter gymnasiet.

Det finns tre stipendier
på 10 000 kronor vardera
och ett på 2 863, 86 kronor
att söka.

Du kan söka stipendiet
till och med den 30 september.

Du ska vara folkbokförd
i Kils kommun och 19-27 år gammal.
Du måste ha börjat minst andra året
på en CSN-berättigad
utbildning efter gymnasiet.

Sök så här

Skriv ett brev till kommunen
och berätta vad du vill med dina studier
och varför du söker stipendium.

Skicka med bevis på att du går
på högskola/universitet
denna hösttermin.
Du ska också skicka med studieintyg
och avgångsbetyg från gymnasiet.

Om fler än fyra behöriga söker
kommer vi att dra lott
om vem som får stipendium.

Skicka in din ansökan till

Kils kommun
ATT: Ekonomi och styrning/PH
Box 88
665 23 KIL