Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Var med i kampen mot skräpet

Arkivmaterial

Skräpplockande förskolebarn

I vår är det dags
att plocka skräp igen.
Vill du vara med
och göra fint i Kil?

Håll Sverige rent
ordnar aktionen
mot skräpet.

Förra året
var 755 933 hjältar
med och plockade skräp.

Förskolor, skolor,
föreningar och privatpersoner
kan vara med.
Du kan anmäla dig
www.hsr.se/vi-haller-rent
senast den 1 april.

Sedan kan du hämta
saker du behöver
hos oss på kommunen
under vecka 17.

Den 23 april är det dags
att börja plocka skräp.
Kampanjen håller på
under några veckor i vår.

Vill du veta mer?
Kontakta Dzejna Mujanovic, 0554-191 58

Se film från 2016 års
skräpplockardagar i Kil