3
Störningar

Störningar

3
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Vara Metallindustri gör spisar till storkök

Vara Metallindustri
är ett företag i Kil
som gör stekbord, spisar
och annat till storkök.
Företaget
startades i Vara,
men finns sedan 2014 i Kil.

Aris och Jessica Pavlov
äger Vara Metallindustri.

De har själva jobbat
i restaurang
och vet vilka saker
som funkar bra
i ett storkök.

Fem personer i en industrilokal

Jessica och Aris Pavlov köpte sitt företag 2008. Sedan sex år tillbaka finns det i Kil. 

De har också
sålt utrustning till storkök.
Det var då de kom i kontakt
med företaget som de äger nu.

De köpte det 2008.
De har utökat
och gjort företaget
mer modernt.

Nu är det cirka 15 personer
som jobbar där.
De svetsar och monterar ihop
stekborden, spisarna och de andra sakerna.

Man sitter och monterar plåtbalkar

Cirka 15 personer arbetar med bland annat svetsning och montering på företaget i Kil.

Vara Metallindustri
 säljer mest sina varor
i Sverige,
men också till Norge,
Estland och Finland.

Flera personer står i en industrilokal

Jessica och Aris äger också Vi syns som gör skyltar för reklam.

###

En företagsfredag varje månad

Vill du ha besök? Kontakta Bo Thunberg på telefon 0554-194 13 eller e-post bo.thunberg@kil.se för att boka in ett möte.

Under besöken vill kommunen 
lära sig mer om företagen. 
Företagarna kan ställa frågor 
eller berätta 
om hur det är att ha företag Kil.