Företagarrådet besökte Innovation Park

På onsdagskvällen besökte Företagarrådet i Kil Innovation Park i Karlstad, där Anna-Karin Frykstedt presenterade verksamheten.

Innovation Park fungerar som ”mötesplats för människor som är sugna på förändring och nyfikna på innovation”. Man arbetar på en rad nydanande sätt för företag i utveckling och erbjuder en bred variation av aktiviteter, föreläsningar och evenemang.

I dagsläget ingår över 65 företag och organisationer med över 150 aktiva personer i Innovation Park.

Värdefullt besök

– Den här sortens besök är otroligt värdefulla för arbetet i Företagarrådet, säger Georg Forsberg, ordförande i Företagarrådet. Vi får en närmare insyn i hur olika verksamheter kan stötta våra lokala företag, vilka utvecklings- och samarbetsmöjligheter som finns. Och inte minst vad som händer i en spännande verksamhet som Innovation Park som på så många sätt ligger i en frontlinje.

Vill ha möte i Kil

Avslutningsvis diskuterades möjligheterna att både arrangera ett möte lokalt i Kil där Innovation Park presenterar sig, och att testa hur något pågående projekt kan dra nytta av erfarenheter och kompetens inom Innovation Park.

Läs mer på www.karlstadinnovationpark.se