1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Inspirationsdag på Sannerudsskolan

Sannerudsskolan anordnade en dag med inspirerande föreläsningar och aktiviteter för att ge elever idéer, pepp och tankar om framtiden.

– Syftet med dagen är att ge våra ungdomar utrymme att hitta inspiration och känna motivation - till skolarbetet, men även i vardagen, berättar Malin Andersson, studie- och yrkesvägledare.

Under dagen fylldes skolan av musik, inspirerande budskap, fotobås och olika övningar. Eleverna fick uppleva föreläsningar av bland andra Stefan Larsson, VD för Färjestad BK, Andreas Stjärnhem, digital uppfinnare på Sticky beat och Simon Gustafsson, den tidigare Sannerudseleven som under en månads tid levde utan smartphone.

 

Benjamin Stålhandske och William Rollof provade uppskattningscirkeln, en övning där uppdraget var att ge varandra beröm.  Jag gillade föreläsningen med Färjestads VD. Han sa att det gäller att jobba fullt ut från solen går upp tills den går ner, det var inspirerande.

 

Sophie Säwe och Edvin Axelsson var peppade efter föreläsningen med Per Brodén från Försvarsmakten.

Framgångsrika idrottare inspirerar mig, säger Sophie.
Det som sporrar mig är att ha konkurrenter, berättar Edvin.

 

Eleverna fick gemensamt skapa en tavla med inspirerande budskap och motiverande ord.

 

Patrik Jarnstam, mental coach och en av dagens föreläsare, tillsammans med studie- och yrkesvägledare Malin  Andersson. Malin som arrangerat dagen ihop med samordnare Annica Haataja Merchant, var nöjd med inspirationsdagen.

– Det är våra drömmar och våra mål som skapar energi och drivkraft framåt. Vi hoppas att eleverna ska känna att de själva kan påverka sin framtid.

 

Foto: Felicia Hvittensten