Lite om Kils kommun
Kils kommun ligger i landskapet Värmland.
Det bor drygt
12 tusen människor i Kils kommun.
Här finns 3 tätorter.
Det är Kil, Högboda och Fagerås.
Man kan lätt komma till Kil med bil, buss, tåg eller flyg.
Det är 2 mil till Karlstad.
Det är 25 mil till Göteborg och Oslo.
Det är 32 mil till Stockholm.
I Kil finns fler än 100 föreningar.
Informationsägare: Roger Kvarnlöv, tfn 0554-198 01Sidan uppdaterad: 2021-01-05