0
Störningar

Störningar

0
Inga störningar just nu
1
Pågående arb.

Pågående arbeten

1
  •  
  •    
  • Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
    Din rättelse/kommentar kommer att mejlas till kommunikationsenheten.
     
  • Dra reglaget till höger för att skicka formuläret

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil
Fakturaadress
FE 1407
645 88 Strängnäs

Fler kontaktuppgifter

Grattis årets företagare – Patrick Andersson, Tipro

Patrick Andersson är Årets företagare i Kil.
Han är vd för Tipro AB,
som verkar inom fordonslackering.
De lackar själva, men säljer också
material, verktyg och lackboxar.

– Det är alltid roligt
att bli uppmärksammad.
Men jag vill passa på att hylla
vår fantastiska personal,
vi är ett grymt team!
säger Patrick Andersson
om att få utmärkelsen.

Han driver idag Tipro,
som startades av hans föräldrar
i början av 1990-talet.

– Min far (Åke Andersson) var billackerare,
nu pensionär,
och han startade en egen firma
och byggde en lackbox själv.

Billigare material utomlands

Men att köpa in material
i Sverige var dyrt.
När de var på en rallycrosstävling i Holland
hittade Åke en stor färgtillverkare
och beslutade sig för att köpa direkt av företaget. 

– Så den första resan till Holland
gick med en Ford-kombi med släp
och sen har det rullat på.

Flera ben och nöjda kunder

Idag är Tipro en av Sveriges ledande
grossister inom billackering.
Tipro har 16 anställda
och ett gott rykte inom branschen.
De anpassar efter kunderna
och levererar så snabbt de kan.
De vill ge bra service
och gör många olika saker.
De har egen lackverkstad,
en butik med material
för lackering av fordon,
webbutik, återförsäljning
och service av lackboxar.

Tillväxt för framtiden

Tipro har växt hela tiden sedan starten.

– Jag anser att tillväxt är framtidssäkring,
vi ska ha en långsam naturlig ökning varje år.
Det är lätt att hamna efter marknaden
om man inte utvecklar, säger Patrick.

Utses av Företagarna/Kilsam

Årets företagare utses av Företagarna/Kilsam.
Företagarna företräder över 60 000 företagare runt om i Sverige.

Ordförande i Kil är Ing-Britt Bergström,
vice ordförande är Hasse Norström.

Motiveringen: ”Sprunget ur motorsporten har Tipro idag växt till en av landets ledande billackeringsgrossister.”

Vill du veta mer om Tipro?
Besök deras hemsida: www.tipro.se