Vad ska det bli här?

Arkivmaterial

Byggnation med stålram där montör i skylyft monterar vit takduk. Det ska bli ett bränsletält som rymmer 3 000 ton.

Vet du vad ÅVC + är och att bolagen Kils energi och Kils återvinning har ny VD? Har du funderat på vad "tältet" på återvinningscentralen är för något?

- Bränsletältet, som rymmer cirka 3000 ton, är en konsekvens av det nya miljötillståndet där ett av miljökraven är att krossat bränsle skall förvaras under tak, säger Thomas Malmstedt, som är ny vd på Kils energi och Kils återvinning.

Vilken bild har du hunnit få av bolagen och på vad ligger fokus just nu?

- Kils energi och Kils återvinning är två välskötta bolag med intresserad och engagerad personal och kundundersökningar som visar att vi har nöjda kunder, de ger oss MVG (mycket väl godkänd) i betyg. Fokus för energibolaget innevarande år är slutförandet av tre större investeringsprojekt på tillsammans drygt 30 miljoner kronor. Bland annat kommer vi i augusti-september att driftsätta en anläggning för elproduktion vilket gör att vi blir näst intill självförsörjande av elkraft. Inom återvinningsbolaget vill vi gärna att fler använder ÅVC +. Då kan de återvinna på tider när det passar dem, säger Thomas Malmstedt.

Vill du veta mer om bolagen och ÅVC+

Läs mer om Kils energi och Kils återvinning eller hur du använder ÅVC+

Thomas är ny VD för Kils Energi och Kils återvinning

20230602_Thomas_Malmstedt_0607-WEBB.jpg

Thomas Malmstedt, ny vd på Kils energi AB och Kils återvinning AB, kommer senast från Arvika Fjärrvärme och Arvika Kraft där han var VD.