Felanmälan

Argt barn med röd telefonlur

Har du upptäckt något som inte fungerar som det ska?

Hör av dig till oss så att vi får veta och kan åtgärda. Kontaktuppgifter hittar du under rubrikerna nedan:

Sophämtning

Har inte ditt avfall hämtats som utlovat? Har du frågor om hämtningsschemat?
Kontakta Kils Återvinnings kundtjänst via telefon: 0554-191 22 eller e-post: kaab@kilsatervinning.se

Återvinningsstationer

Kils Återvinning AB sköter återvinningsstationerna. Felanmälan/synpunkter på tömning görs via telefonnummer 0554-191 22 eller via formuläret.

Två män i gula jackor arbetar med vattenledningarGator, vägar, parker, vatten, missfärgat vatten, avlopp, kommunal belysning, sandning och snöröjning

Ej akuta ärenden: Använd tjänsten Fixa min gata direkt i din smartphone eller dator (finns också som app för smartphones). Gäller felanmälningar som inte är akuta, utan kan fixas inom några dagar.

Dagtid: Kundmottagning 0554-191 30 

Kväll och helger: 054-83 06 90

Här kan du läsa vanliga frågor och svar om missfärgat vatten. 

Felanmälan enskilda vägar

Vid skador på enskilda vägar ska du kontakta ditt vägombud.

Felanmälan kommunala fastigheter

Klicka här för att göra en felanmälan för en kommunal fastighet som till exempel skola, förskola, vårdboende etc.

Felanmälan fjärrvärme

Klicka här för att göra en felanmälan som gäller fjärrvärme. 

Felanmälan Kilsbostäder

Klicka här för att göra en felanmälan som gäller Kilsbostäder

Felanmälan Hantverkshuset

Klicka här för felanmälan till Hantverkshuset

Strömavbrott

Fotogenlampa, tekopp, glasögon och böcker

Ellevio levererar strömmen till vår kommun. På den här sidan visar Ellevio aktuella strömavbrott. Vid allvarliga störningar ringer du Ellevios felanmälan: 020-44 11 00

Kils kommun har reservaggregat i vattenverken. Det innebär att vattentillförseln ska fungera även vid ett strömavbrott.

Nedfallna träd

Vid allvarliga störningar ringer du SOS-alarm (112) som ser till att rätt personer inom kommunen får information.

Polisanmälan

Vid misstanke om brott ringer du polisen 114 14.

113 13 - information vid kris eller allvarlig händelse

Barnfot med rosa sko i vatten på gata

Sveriges nationella informationsnummer 113 13.
Här kan du få svar på frågor som:

  • Det har gått ett VMA, är det ok att gå ut?
  • Dricksvattnet smakar dåligt, kan jag dricka det?
  • Jag känner röklukt men ser ingen brand, händer det något i mitt område?
  • Det är köer på motorvägen, ingen kommer någonstans, har det hänt något och när kommer trafiken igång igen?