Trygghetslarm
Ett trygghetslarm är
ett halsband eller ett armband med en knapp.
Du ska trycka på knappen om du behöver hjälp fort.
När du trycker på knappen
skickar larmet en signal till personal från vården.
Personalen kommer och hjälper dig.
Vill du ha trygghetslarm?
Du ansöker om trygghetslarm
hos kommunens
biståndshandläggare.
Har du frågor?
Om du vill fråga något kan du ringa till kommunens växel.
Be att få prata med
en biståndshandläggare.
Telefonnumret till växeln är 0554-191 00.
Biståndshandläggaren
har telefontid
mellan klockan halv 9 och halv 10.