Hoppa till huvudinnehållet

Kontakta Kils kommun

Telefon
0554-191 00
Telefontider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
E-post
kommun@kil.se
Besökstider
8:00-12.00 och 13.00-16:00
Besöksadress
Östra Torggatan 2D
665 23 Kil

Fler kontaktuppgifter

Skola 6-16 år

Alla barn får börja i förskoleklass  det år de fyller 6 år.

Barnen börjar i grundskolan det år de fyller 7 år.

Grundskolan har 9 årskurser.

Skolor

Om du klickar på en skola här nedanför
så får du veta mer om den skolan.

Texterna är inte skrivna på lättläst svenska. 

Har du frågor?

Om du vill fråga något
kan du ringa till kommunens växel.
Telefonnumret till växeln är 0554-191 00.

Be att få prata med assistenten
på barn- och utbildningsförvaltningen.