Nyheter - 8 sidor och Klartext
8 sidor
8 sidor är en tidning med lättlästa nyheter.
När du klickar här kommer du till 8 sidor.
Du kan lyssna på tidningen eller läsa den.
Klartext
Klartext är nyheter på lätt svenska i radion.
Varje vardag skriver Klartext om de viktigaste nyheterna.
Klartext berättar om nyheterna
på ett lite lugnare sätt och med enkla ord.
Klartext sänds vardagar 18.55-19:00 i P4
och 20:55-21:00 i P1.
Du kan även lyssna på Klartext i din dator.
Du kan också lyssna på tidigare program.
När du klickar här kommer du till Klartext.
Informationsägare: Jenny Willman, Kommunikatör, tfn 0554-198 01Sidan uppdaterad: 2020-08-31