Trygghetslarm
Ett trygghetslarm är
ett halsband eller ett armband med en knapp.
Du ska trycka på knappen om du behöver hjälp fort.
När du trycker på knappen
skickar larmet en signal till personal från vården.
Personalen kommer och hjälper dig.
Vill du ha trygghetslarm?
Du ansöker om trygghetslarm
hos kommunens
biståndshandläggare.
Har du frågor?
Om du vill fråga något kan du ringa till biståndshandläggare.
Telefonnumret är 0554-191 16.
Biståndshandläggarna har telefontid
mellan klockan 8 och halv 10.